Okulumuzda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri

PDR Hizmetlerinin Amacı

Okulumuzda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) hizmetleri, öğrencilerimizin bilişsel, duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülmektedir. Amacımız; öğrencilerimizin kendilerini tanımalarına, güçlü yönlerini keşfetmelerine ve yaşam becerileri kazanmalarına katkı sağlamaktır.

PDR Hizmetlerinin Kapsamı

    1. Bireysel Rehberlik ve Danışmanlık
• Öğrencilerimizin bireysel özelliklerini tanımalarına, sorun çözme becerileri kazanmalarına yardımcı olunur.
• Duygusal, sosyal ve akademik zorluklar yaşayan öğrencilerle birebir görüşmeler yapılır.
• Öğrencilerin kendilerine güven geliştirmesi, karar verme becerilerinin gelişmesi desteklenir.

     2. Grup Rehberliği ve Sınıf Etkinlikleri
• Akran ilişkileri, empati, iletişim becerileri, duyguların tanınması ve ifade edilmesi gibi konularda grup çalışmaları ve sınıf içi rehberlik saatleri düzenlenir.
• Öğrencilerin sosyal becerileri ve topluluk içinde kendilerini ifade etme becerileri geliştirilir.

    3. Eğitsel Rehberlik
• Verimli ders çalışma yöntemleri, sınav kaygısıyla baş etme, zaman yönetimi gibi konularda öğrencilere yönelik çalışmalar yapılır.
• Öğrencilerin verimli öğrenme becerileri geliştirmesi sağlanır.

    4. Mesleki Rehberlik 
• Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini fark etmeleri sağlanır.

Yıllık Plan ve Etkinlikler

Her eğitim-öğretim yılı başında hazırlanan rehberlik programı doğrultusunda yıl boyunca:
• Seminerler
• Atölye çalışmaları
• Rehberlik saati etkinlikleri düzenlenir.

Seminer ve Bilgilendirme Etkinlikleri

Veli Seminerleri: Rehber öğretmenler tarafından her yaş grubunun ihtiyaçlarına göre belirlenmiş konulardan oluşan seminerler plan ve program çerçevesinde velilere sunulur. Yıl boyunca hem rehberlik servisi hem de dışarıdan gelen uzmanların davet edildiği seminerler devam etmektedir.

• Öğrenci Seminerleri: Öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarının fark edilmesi için yaş gelişim özellikleri ve döneme özgü ihtiyaçlarının ele alındığı seminerler hem rehberlik servisi hem de dışarıdan gelen uzmanlarla yıl boyunca devam etmektedir.

• Öğretmen Seminerleri: Tüm yıl boyunca ihtiyaca göre belirlenmiş konularda rehberlik servisi seminerler planlamakta, hem rehberlik servisi olarak hem de dışarıdan gelen uzmanlarla seminerler gerçekleştirilmektedir.

Oryantasyon Çalışmaları
• Ortaokulda oryantasyon çalışmaları aramıza  yeni katılan öğrenciler ve ortaokula yeni başlayan 5.sınıflarımız için yapılmaktadır. 5.sınıflarımızla çalışmalarımıza 4.sınıftan itibaren başlanmakta ve  Piri Reiste Ortaokullu Olmak’ başlığında öğrencilerimize bir dizi sunumlar yapılmaktadır. Yeni kayıt olan öğrencilerimizin velileri ile de sıkı bir iletişime geçilerek sürecin rahat atlatılması için destek verilir. Ayrıca rehberlik servisi tarafından hazırlanan “Öğrenci Tanıma Formları” velilerin doldurması için ailelere gönderilir.

Rehberlik Ders Saatleri
• Rehberlik ders saati uygulaması yapılmaktadır. Bu zaman diliminde, rehber öğretmen tarafından her yaş grubuna uygun olarak hazırlanan etkinlikler sınıf öğretmenleri veya sınıf rehber öğretmenlerine verilir ve etkinliklerin uygulanması sağlanır.

Veli İletişimi
PDR servisimiz, öğrencilerimizin gelişim sürecinde aile ile iş birliğini temel alır.
• Bireysel veli görüşmeleri ile öğrencinin ev ve okul yaşantısı arasındaki uyum desteklenir.
• Veli seminerleri ve bilgilendirme toplantıları düzenlenerek ebeveynlerin çocuk gelişimi konusunda farkındalığı artırılır.
• Gerekli durumlarda aileler, uzman kurumlara yönlendirilir.

Öğretmenlerle Çalışmalar
• Öğretmenlerimizle düzenli olarak iletişim kurularak öğrencilerimizin genel durumu değerlendirilir.

 Gizlilik İlkesi
• Rehberlik servisimizde yapılan tüm bireysel görüşmeler gizlilik, gönüllülük ve güven esasına dayalıdır. Öğrenci ve veliye ait bilgiler, etik ilkelere uygun olarak saklanır ve kişinin onayı olmadan üçüncü kişilerle paylaşılmaz (yasal zorunluluklar hariç).

Aday Öğrenci ve Veli Görüşmeleri
• Okula kayıt yaptırmak isteyen aday öğrenciler ve velileri ile detaylı görüşmeler yapılmaktadır. Bu görüşmelerde amaç, aday öğrencilerin yaş özelliklerine uygun gelişimlerini ölçmek ve onlarla iletişime geçerek tanımaktır. Bu amaçla çeşitli test ve envanterler kullanılmaktadır.

Rehberlik Bülteni
• Rehberlik Birimi, sene başında yaptığı planlamaya göre çeşitli konu başlıklarıyla ilgili yazıları velilerle paylaşmaktadır. Bu konu başlıkları her eğitim-öğretim yılında güncellenmektedir.

LGS Süreci ve Öğrenci Destek Çalışmaları
• Okulda, 5. 6. 7. ve 8. sınıf düzeyinde öğrencinin akademik, duygusal, sosyal gelişimleri ile birlikte LGS’ ye hazırlık süreci de takip edilmektedir. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi, bu süreçte öğrencileri bütüncül bir bakış açısıyla ele alarak öğrencilerin akademik, duygusal ve sosyal açıdan kendilerini tanımaları, ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine, bu doğrultuda kendileri için en uygun seçimi yapmalarına olanak sağlayacak çalışmalar yapmaktadır.

DANIŞMAN ÖĞRETMENLİK SİSTEMİ

    Özel Karşıyaka Piri Reis Okullarında öğrencilerimizin eğitiminden tüm öğretmenlerimiz sorumludur. Bununla beraber bu sistemde her öğrencinin, danışmanı olan bir öğretmeni vardır ve her öğretmen öğrencileriyle yaptığı haftalık görüşmelerle öğrencilerini hedeflerine taşır, problemlerini kendilerinin çözmesine katkı sağlar, onların her boyutuyla gelişmelerini destekler. Müdür Yardımcısı ve Psikolojik Danışman, Danışman Öğretmene rehberlik ederek bu sürecin işleyişine yön verir.
Bu sistemde öğrencinin akademik olarak gelişimini izlerken sonuç odaklı bir yöntem yerine, süreci ön plana çıkarmak ve gerekli takibi yaparak gerekli önlemleri alabilmeyi başarmak amaçlanmaktadır.
Danışman öğretmenlik sisteminde, öğrencilerin yakından izlenmesi ve gerekli destek programının verilmesi esas alınmıştır.
Başka bir deyişle Danışman Öğretmen Sistemi, öğrencilerin gelişimlerini daha da yakından takip edebilmek ve en ufak problemlerin bile atlanmaması için uygulanmaktadır. 

AKADEMİK KOÇLUK SİSTEMİ

    Özel Karşıyaka Piri Reis Okullarında öğrencilerimizin eğitiminden tüm öğretmenlerimiz sorumludur. Bununla beraber bu sistemde 8.sınıflarımızdaki her öğrencinin  akademik koçu vardır ve her akademik koç öğrencileriyle yaptığı haftalık görüşmelerle öğrencilerini hedeflerine taşır, problemlerini kendilerinin çözmesine katkı sağlar, onların her boyutuyla gelişimlerini destekler. Müdür Yardımcısı ve Psikolojik Danışman;  Danışman Öğretmene rehberlik ederek bu sürecin işleyişine yön verir.
Öğrenci koçluk sistemi; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar. Öğretmenlerin öğrencileriyle, ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinde pratik ve güçlü bir yol haritası verir.